کیست که به خدا «قرض الحسنه‌ای» دهد، (و از اموالی که خدا به او بخشیده، انفاق کند،) تا آن را برای او، چندین برابر کند؟ و خداوند است (که روزی بندگان را) محدود یا گسترده می‌سازد؛ (و انفاق، هرگز باعث کمبود روزی آنها نمی‌شود). و به سوی او باز می‌گردید (و پاداش خود را خواهید گرفت). البقرة 245

تابلو اعلانات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

واریز کمک های نیکوکاران با کارتهای عابر شبکه شتاب و تلفن های همراه:
 
 
آمار مراجعات
مهمان :  38
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  185
دیروز :  25
کل مشاهده :  702517
مصاحبه
  « کی داده و کی گرفته» یک مثل غیر مستعمل ایرانی است ؟!
    محمدباقرمقدسی، مدیرعامل ستاد دیه البرز با اشاره به سابقه این نهاد
  مردمی در استان گفت: ستاد دیه البرز که از نیمه اول سال 1390 و با همت نیکوکاران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، به لطف الهی تا به امروز با همراهی مسئولین دلسوز... ادامه...


آخرین اخبار و رویدادها
1395/05/13 19:19

79 نفر زندانی مهریه در زندانهای البرز

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در گفتگو با "تیتر1"؛
79 نفر زندانی مهریه در زندانهای البرز داریم. مهریه امروز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است

 79 نفر زندانی مهریه با مبالغی بالای 110 سکه داریم/ مهریه امروز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است
محمدباقر مقدسی گفت: در حال حاضر دادگاه ها به ازای 110 سکه اجراییه صادر می کنند و اگر طرف امکان مالی داشته باشه که 110 سکه را پرداخت کند، زندانی نمی شود، ولی اگر نداشته باشد روانه زندان خواهد شد.
 به گزارش گروه استانی"تیتریک"؛ محمدباقر مقدسی، مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در گفتگو با "تیتر1" گفت: اکنون حدود 79 نفر زندانی مهریه در زندانهای استان البرز داریم و مهریه مسئله بسیار مهمی است که متأسفانه در ابتدای کار مورد توجه قرار نمی گیرد.

79 نفر زندانی مهریه با مبالغی بالای 110 سکه داریم.
 مهریه امروز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است .
وی با بیان اینکه مهریه امروز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است اظهار داشت: در حال حاضر دادگاه ها به تعداد 110 سکه عمل می کنند به این معنی که هر تعدادی برای مهریه در نظر گرفته و ثبت شده باشد، به ازای 110 سکه اجراییه صادر می شود، اگر طرف امکان مالی  داشته باشد که 110 سکه را پرداخت کند، زندانی نمی شود، ولی اگر نداشته باشد، روانه زندان خواهد شد.
    مدیرعامل ستاد دیه استان البرز ادامه داد: امروز بیشترین دغدغه ما در بحث مهریه و مالی است که به راستی شایسته جامعه اسلامی ما نیست که جوانان به خاطر مهریه در زندان باشند، البته ما این را نمی گوییم که حق خانم ها برای مطالبه مهریه در ابتدای ازدواج شرعی و قانونی نیست ولی باید راهکارهایی در نظر گرفته باشیم که زندان نتیجه کار نباشد.
   مقدسی افزود: جوانی که می تواند با کار، تلاش و تخصص خود به
اقتصاد کشور کمک کند و چرخ بخشهای اساسی را بچرخاند، جایز نیست که در کنج زندان به دلیل انجام یک امر شرعی و فریضه ازدواج بماند و بدهی 79 نفر زندانی مهریه با مبالغی بالای 110 سکه داریم/ مهریه امروز به یک دغدغه اساسی تبدیل شده استمهریه برایش سوء سابقه ای در زندگی محسوب شود، اگر ما از اول بررسی کنیم که این جوان توانایی پرداخت مهریه را دارد یا نه ، بعد قرارداد عقد را ببندیم  و جاری کنیم، بهتر است تا اینکه این اتفاق بیفتد و با زندانی شدن یک جوان، خانواده های زیادی از هم بپاشد.

تصمیم های معقول
وی با بیان اینکه این درخواست را از خانواده ها داریم که در خصوص مهریه، تصمیم های معقول را در نظر بگیرند گفت: ضرب المثل مهریه را کی داده و کی گرفته به هیچ عنوان درست نیست، در حال حاضر شاهد این هستیم که هم می دهند و هم می گیرند، توصیه ما به خانواده های محترمی که می نشینند و به عنوان بزرگان خانواده تصمیم می گیرند در خصوص مهریه این است که معقول عمل کنند و جوانان را به سمت تباهی نکشانند.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما مهریه تنها پشتوانه خانم ها محسوب می شود و با آن به خانه بخت می رود  و این درست نیست، ما می توانیم راهکارهای دیگری برای این پشتوانه داشته باشیم چرا که با کوچکترین اختلاف حرف جدایی پیش کشیده می شود و مهریه مطالبه می گردد و این نشان می دهد زندگی زناشویی به مسائل مهمتری باید استوار باشد.
مقدسی خاطر نشان کرد: معقول بودن مبلغ مهریه به ازدواج آسان نیز کمک می کند و ما به راستی باید این مقوله را جدی بگیریم و توجه کنیم نه اینکه بعد از اتفاقات ناگوار و زندانی شدن جوانان به دنبال راهکار برای آزادی باشیم.
وی افزود: ما همیشه به هزینه های ازدواج فکر می کنیم و این درحالی است که کسی به خاطر هزینه های مراسم عروسی زندانی نمی شود، ولی برای مهریه عملا می بینیم که عمر افراد در زندان به هدر می رود.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :