کیست که به خدا «قرض الحسنه‌ای» دهد، (و از اموالی که خدا به او بخشیده، انفاق کند،) تا آن را برای او، چندین برابر کند؟ و خداوند است (که روزی بندگان را) محدود یا گسترده می‌سازد؛ (و انفاق، هرگز باعث کمبود روزی آنها نمی‌شود). و به سوی او باز می‌گردید (و پاداش خود را خواهید گرفت). البقرة 245

تابلو اعلانات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

واریز کمک های نیکوکاران با کارتهای عابر شبکه شتاب و تلفن های همراه:
 
 
آمار مراجعات
مهمان :  6
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  21
دیروز :  24
کل مشاهده :  702782
مصاحبه
  « کی داده و کی گرفته» یک مثل غیر مستعمل ایرانی است ؟!
    محمدباقرمقدسی، مدیرعامل ستاد دیه البرز با اشاره به سابقه این نهاد
  مردمی در استان گفت: ستاد دیه البرز که از نیمه اول سال 1390 و با همت نیکوکاران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، به لطف الهی تا به امروز با همراهی مسئولین دلسوز... ادامه...


آخرین اخبار و رویدادها
1397/09/08 13:42

برگزاری جشن گلریزان

    ستاد دیه دست نیازش را به سوی تک تک شما خیرین دراز می نماید، چون ستاد دیه، ستادی است مردمی و با کمک های مردم، فعالیت و زندانیان جرائم غیر عمد و غیر بزهکاری را آزاد می کند.
    به گزارش روابط عمومی ستاد دیه نمایندگی استان البرز، محمدباقر مقدسی مدیر ستاد دیه استان البرز در جشن گلریزان مسجد حضرت ابالفضل(ع) که با همت پایگاه بسیج شهید ایوبی و هیئت امنای این مسجد، واقع در عظیمه کرج برگزار شد، با بیان مطالب فوق افزود: این مسجد، هیئت امنای آن و این پایگاه بسیج که برای بار دوم مبادرت به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان گرفته اند، کار بسیار ارزشمندی است که به تبعیتِ تعدادی از مساجد استان نیز مواجه شد.


    ایشان با اشاره به توفیق ستاد دیه استان البرز به آزادی 440 نفر زندانی غیر عمد با بدهی 52 میلیارد تومان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این کمکها از سوی خیرین استان، مثل شما، محقق شده و باعث بازگشت این زندانیان به آغوش خانوادهایشان شده است. از این 52 میلیارد تومان بدهی، نزدیک به 20 میلیارد تومان از شکات محترم اخذ گذشت گردید و در بعضی موارد تسهیلات بانکی که دولت و مجلس در اختیار ستاد دیه قرار میدهد و نیز صندوق خسارت های بدنی متعلق به دولت و مقداری آورده خود مددجویان یا خانواده شان که در مجموع اینها، توانستیم این تعداد 440 مددجو را درسال گذشته آزاد نماییم.
    مقدسی در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین مسجد ابالفضل در سال گذشته 8 نفر از مددجویان زندانی آزاد گردیدند تصریح کرد: در واقع این تعداد 8 نفر نبودند بلکه هشت خانواده آزاد گردیدند. چراکه با زندانی شدن سرپرست، خانواده نیز دچار مشکلات شدیدی می گردد. وی سپس با تشریح وضعیت بد اقتصاد در جامعه، نوسانات قیمت سکه را از معظلاتی برشمرد که بر روند ورود به زندان تاثیر گذاشته است.
    مقدسی گفت: آمار ورودی زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته صدر صد افزایش یافته است و این آمار خوبی برای نظام نیست که جوانانی که باید چرخ اقتصاد مملکت را بچرخانند، بدلیل بدهکاری مهریه و دیگر موارد در زندان محبوس باشند.
   وی افزود: علی رغم اینکه قضات محترم استان، همکاری خوبی برای احکام جایگزینی حبس در محکومیتهای مهریه دارند، با این حال شاهد افزایش ورود به زندان نسبت به سال قبل هستیم.
   مدیر ستاد دیه البرز، بحث پیشگیری از ورود به زندان در جرائم غیر عمد را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر وسایل نقلیه، افراد، محل کار و کاری را که می خواهیم انجام دهیم را بیمه نماییم و اگر در معاملات و کسب و کار در حد معقول مبادرت به صدور چک نماییم، محکومیت های زندان اتفاق نخواهد افتاد.
  ایشان با اشاره به ابلاغ قانون جدید چک افزود: بر طبق این قانون اگر چکی در بانک برگشت بخورد، کلیه حسابهای صاحب چک مسدود می گردد و از هیچ امکان دیگری نمیتواند بهرمند شود.
   مقدسی با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری نزدیک به 200 نفر زندانی غیرعمد توسط ستاد دیه آزاد شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر 420 مددجوی دیگر غیر عمد در زندان بسر می برند.
  ایشان باردیگر بر لزوم توجه به مشکلات اجتماعی زندانی شدن افراد اشاره کرد و گفت: چنانچه برای زنی که دارای فرزندان خردسال است و همسرش به جرم غیرعمد در زندان بسر می برد، اگر ما بعنوان مسلمان برای آزادی همسرش کمک نکنیم، عاقبت این زن و فرزندانش چه می شود؟
   مدیر ستاد دیه استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد: امثال نیز ستاد دیه استان بتواند تعداد بیشتری از زندانیان غیرعمد را آزاد نماید و به آغوش خانواده شان بازگرداند تا از معظلات این خانواده ها جلوگیری شود. ان شالله.

   حجت الاسلام نمازی، امام جماعت مسجد ابالفضل(ع) و عضو هیئت امنای این مسجد نیز در بیاناتی، ضمن خرسندی از توفیق دوباره این مسجد در برگزاری گلریزان، آنرا زمینه رحمت الهی برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم این فعالیتها ذخیره آخرت همگان شود.
   وی با نقل احادیثی از معصومین در خصوص ارزش والای کمک و برآوردن حاجات مومن گفت: طبق فرموده امام صادق (ع) برآوردن حاجات یک مومن، از آزاد کردن هزار بنده و فرستادن هزار اسب جنگی برای جنگ و جهاد در راه اسلام، با فضیلت تر است. یا درجایی دیگر این امام معصوم فرمودند: برآوردن حاجت یک بنده خدا، بهتر است از یکماه اعتکاف در خانه خدا. همچنین امام باقر(ع) فرموده اند: هر کس در برآوردن حاجت برادر مومن قدم بردارد، خداوند 75000 فرشته موکل او می کند تا سایه باشند بر سرش.
    ایشان با بیان مشکلات حبس برای زندانیان جرائم غیر عمد، مشکل زندانی بودن مددجو از یکطرف و مشکلات معیشتی مربوط به خانواده زندانی، از طرف دیگر را قابل اهمیت اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی فرزند این مددجو به مدرسه میرود، وقتی برای دختر مددجو خواستگار می آید و متوجه میشوند پدرش یا مادرش در زندان هستند، واکنش آنان چه خواهد بود؟. حال اگر کسی یا کسانی می آیند از رزق حلال خودشان، بدهی این مددجویان زندانی غیرعمد را تقبل می کنند، تا از حبس آزاد گردند، تمام این مشکلات برطرف میشود. اینجاست که به فرموده معصوم (ع) : « یک حج از 70 بنده آزاد کردن بهتر است و پرداخت کردن هزینه یک خانواده مسلمان بی بضاعت، از 70 حج بهتر است.» 
   حجت الاسلام نمازی با بیان اینکه کار ثواب دوربرمان ریخته است، اما جمع نمی کنیم، به مبالغ جمع آوری شده نیکوکاران در این گلریزانها اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی این پولها، هرچقدر کم هم که باشد، جمع که میشوند، گره های بزرگی را باز می کنند.

   گفتی است در این گلریزان مبلغ در حدود 100 میلیون ریال بصورت نقدی از سوی نمازگزاران مسجد حضرت ابالفضل(ع) جمع آوری شد.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :