کیست که به خدا «قرض الحسنه‌ای» دهد، (و از اموالی که خدا به او بخشیده، انفاق کند،) تا آن را برای او، چندین برابر کند؟ و خداوند است (که روزی بندگان را) محدود یا گسترده می‌سازد؛ (و انفاق، هرگز باعث کمبود روزی آنها نمی‌شود). و به سوی او باز می‌گردید (و پاداش خود را خواهید گرفت). البقرة 245

تابلو اعلانات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

واریز کمک های نیکوکاران با کارتهای عابر شبکه شتاب و تلفن های همراه:
 
 
آمار مراجعات
مهمان :  9
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  31
دیروز :  24
کل مشاهده :  702792
مصاحبه
  « کی داده و کی گرفته» یک مثل غیر مستعمل ایرانی است ؟!
    محمدباقرمقدسی، مدیرعامل ستاد دیه البرز با اشاره به سابقه این نهاد
  مردمی در استان گفت: ستاد دیه البرز که از نیمه اول سال 1390 و با همت نیکوکاران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، به لطف الهی تا به امروز با همراهی مسئولین دلسوز... ادامه...


آخرین اخبار و رویدادها
1395/04/04 11:20

روایت سرپرست و خبرنگار روزنامه ابتکار در استان البرز از دومین گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد دربخش چهارباغ

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان البرز ،خانم گودرزی , در روایت خودبه عنوان سرپرست روزنامه های ابتکار و زمان در استان البرز از جشن ستاد دیه در شهر چهارباغ پرداخت و چنین گزارش کرد:
بخش زیباو توریستی چهارباغ که در همسایگی زندان قزلحصار به سر میبرد برای دومین سال برای زندانیان این ندامتگاه گلریزانی برپا نمود .
در این گلریزان که با حضور مسوولین ستاد دیه و حمایت از خانواده زندانیان استان البرز،دادستان و فرماندارشهرستان ساوجبلاغ، مسوولین بخش چهارباغ و جمعی از خیرین این بخش رگزار شد ومبلغ یکصد و ده میلیون تومان کمک خیرین جمع آوری شده و 100درصد این مبلغ را نیز ستاد دیه استان البرز متعهد شد که کمک نماید.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرزدراین آیین اذعان داشت: گفت: ستاد دیه ستاد مردمی است که با کمک خیرین در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگرداندن آنان به آغوش گرم خانواده می کوشد.
اکنون 280 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان البرز در انتظار آزادی که نیاز به کمک خیرین دارند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز ضمن تقدیر از خیرین و مسوولان بخش چهارباغ گفت: تنها نهاد مردمیست که مصوبات آن را مجلس می دهد وعهده‌دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور میباشدستاد دیه است و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد راحمایت کنیم .
مقدسی از حمایت خیرین در این راستادر سال پیش خبر داد و تصریح کرد:طبق آمار 305 زندانی جرائم غیرعمد با حمایت خیرین در این استان آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان با بیان این که همیشه پیشگیری بهترین راه حل پیش از درمان است خاطرنشان کرد: در خصوص جلوگیری از وقوع جرم پیشگیری بحث مهمی است که اگر به آن توجه شود بسیاری از جراپم صورت واقعی بخود نخواهد گرفت.
مقدسی، نقش خیرین و کمک‌های مردمی را در آزادی زندانیان موثر دانست و افزود: اعضای ستاد دیه استان البرز با کمک خیرین و با همکاری انجمن حمایت از خانواده های با تمام توان  درصدد رفع مشکلات زندانیان جرائم غیرعمد  هستند.
وی با بیان اینکه با آگاهی بخش به اهمیت بیمه رانندگی و کاهش میزان مهریه اضافه کرد: رانندگان بامراجعه به شرکت‌های بیمه و دریافت الحاقیه بیمه نامه از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند ونیز اگر سبک تعیین مهریه درست اجرایی و سبک انتخاب شود جوانان ما رابه این خاطر به زندان نخواهند برد.
وی در پایان افزود: ۲۹۰زندانی واجد شرایط هستند که ۵۵درصد آنان بدهی وامی  ۳۰درصدمهریه  ومابقی بدهکاران دیه هستند که منتظر کمک های مردمی و خیرین برای بازگرداندن آنان به آغوش خانواده های خود هستند.
در ادامه این جشن ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ گفت: شهرستان ساوجبلاغ خیرین و نیکوکاران بسیاری دارند که همواره در کمک به زندانیان و خانواده ایشان نقش بسازیی داشته اند.
وی افزود: چند شب پیش درجشن گلریزان کمیته امداد شهرستان ساوجبلاغ بالغ بر 500 میلیون تومان جمع آوری و تعداد زیادی از ایتام شهرستان تحت پوشش خیرین به مدت یک سال قرار گرفتند.
پالیزگیر اضافه کرد:در راستای کاهش جرایم باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی از جرایم ازجمله بیمه نمودن خودرو ها ، کاهش مهریه و... موجب کاهش زندانیان شویم.
دادستان شهرستان ساوجبلاغ نیز در این آیین اذعان نمود: گلریزان سنتی پسندیده است وبرای دومین باردر راستای حمایت ازخانواده کم توان زندانیان بسیاری در زمینه های کمک ها پزشکی ارزاق  آموزشی و... تحت پوشش قرار داده شد.
جهانشاهلو افزود: این کمک ها هم در بخش خانواده زندانیان ودر بخش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بوده که توانستیم 22 زندانی را آزاد کنیم .
بخش چهارباغ به واسطه وجود دوزندان موجب افزایش افزایش آسیب های اجتماعی و به تبع آن مهاجرت میباشد که امیدواریم با انتقال این دو زندان از شهرستان  ساوجبلاغ به تهران موجب کاهش مهاجرت خانواده زندانیان به این بخش توریستی شویم.
گلریزان برای زندانیان کمک به ارتقای سلامت اجتماعی است
محمدرضاشعبانی بخشدار چهارباغ شب گذشته  در آیین جشن گلریزان دربخش چهارباغ اظهار داشت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از رویکردهای مهمی است که از سال پیش با تلاش ستاد دیه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی وی خاطرنشان کرد: این سنت حسنه از پیشینیان ما به یادگار مانده که در ماه مبارک رمضان دور هم جمع شوند و با مساعدت‌های بی‌منت خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم آوردند.
شعبانی با اشاره به اینکه زندانیان جرائم غیرعمد را باید افراد بی‌گناه بپنداریم، بیان داشت: زندانیان جرائم غیرعمد در حقیقت جرمی مرتکب نشده‌اند و صرفاً به خاطر بدهکاری و ناتوانی از پرداخت بدهکاری در زندان هستند.
وی تأکید کرد: باید این باور در جامعه بین خیرین نهادینه شود که کمک به این گروه کمک به مجرم نیست و گامی برای ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی است.
بخشدار چهارباغ گفت: کمک به این زندانیان زمینه بازگشت آنها به کانون گرم خانواده را هموار می‌کند و غم و رنج و دغدغه خانواده آنها را می‌زداید.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :