کیست که به خدا «قرض الحسنه‌ای» دهد، (و از اموالی که خدا به او بخشیده، انفاق کند،) تا آن را برای او، چندین برابر کند؟ و خداوند است (که روزی بندگان را) محدود یا گسترده می‌سازد؛ (و انفاق، هرگز باعث کمبود روزی آنها نمی‌شود). و به سوی او باز می‌گردید (و پاداش خود را خواهید گرفت). البقرة 245

تابلو اعلانات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

واریز کمک های نیکوکاران با کارتهای عابر شبکه شتاب و تلفن های همراه:
 
 
آمار مراجعات
مهمان :  9
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  189
دیروز :  32
کل مشاهده :  702982
مصاحبه
  « کی داده و کی گرفته» یک مثل غیر مستعمل ایرانی است ؟!
    محمدباقرمقدسی، مدیرعامل ستاد دیه البرز با اشاره به سابقه این نهاد
  مردمی در استان گفت: ستاد دیه البرز که از نیمه اول سال 1390 و با همت نیکوکاران فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، به لطف الهی تا به امروز با همراهی مسئولین دلسوز... ادامه...


آخرین اخبار و رویدادها
1395/04/08 09:05

برگزاری سومین گلریزان رمضان سال ۹۵ در هشتگرد: بنی‌آدم اعضا یکدیگرند...

«اگر رنجی به برادر مؤمنتان برسد، بقیه مؤمنین آرامش نمی‌گیرند تا رنجش را برطرف کنند.»
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطقی امام‌جمعه هشتگرد در سخنرانی‌اش در این مراسم معنوی بابیان حدیث فوق از پیامبر اعظم (ص) افزود: این عمل شما همچون عمل شب قدر است. کسی که روزه می‌گیرد، یتیمی را محبت می‌کند و دل دردمندی را خرسند می‌کند به یاد خداست و کسی که به یاد خداست، آن لحظه، لحظه قدر است.
وی که در آیین سومین گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در رمضان سال جاری، در شهر هشتگرد، برای نیکوکاران سخنرانی می‌کرد بابیان اینکه همان‌طور که اگر دستی بشکند، برای درمان آن لازم است تا به گردن آویزان باشد و گردن جور آن را بکشد و حملش کند، تصریح کرد: اگر کسی مثل یک راننده‌ای که از همین راه امرارمعاش می‌کند و دیگر سرمایه‌ای ندارد، به خاطر یک تصادف غیر عمد و به علت نداشتن توان در پرداخت دیه، به زندان محکوم شود، زن و فرزندان این راننده زندانی چگونه باید روزگار بگذرانند؟
ایشان همچنین با طرح سؤال دیگری خطاب به نیکوکاران گفت: آیا فکر کرده‌اید که خدا چرا این تمکن مالی را به شما عطا کرده است؟ اینکه چرا به بعضی‌ها، امکانات مادی خوب می‌دهد، اما به بعضی صبر و تحمل خوبی می‌دهد؟
ناطقی در ادامه با اشاره به گرفتاری زندانیان جرائم غیر عمد که قصد سویی نداشتند و الآن در پشت میله‌های زندان بسر می‌برند، آن‌ها را به‌مثابه دستان شکسته‌ای تشبیه کرد که زحمت نگهداری آن به عهده گردن‌های جامعه است. وی تصریح کرد: شما نیکوکاران گردن های قدرتمند این جامعه هستید و خدا این توان را به شما داده است. حالا که خدا این توان را شما داده، پس شما هم استفاده کنید و بهره ببرید.
امام‌جمعه هشتگرد که سخنانش، حاضرین را تحت تأثیر قرار داده بود، با تأکید بر این موضوع که اگر کسی که تمکن دارد و می‌تواند زن و فرزند افراد درمانده را نجات دهد، اما از این کار اجتناب کند، خدا خودش، زن و فرزندانش را نیز به همان بلا و مصیبت گرفتار می‌کند، به شعر زیبای سعدی شیرازی اشاره و خاطرنشان کرد: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار، توکز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی.
گفتنی است در این مراسم، محمدباقر مقدسی مدیرعامل ستاد دیه استان البرز نیز در سخنان خود برای حاضرین،ضمن تشریح مسئولیت‌های ستاد دیه، بابیان اینکه در طی یک ماه گذشته تعداد زندانیان نیازمند از ۲۹۰ نفر به ۴۶۰ نفر افزایش پیداکرده است، تصریح کرد: کمک‌های شما خیرین درواقع برکتی برای آزادی این زندانیان است.
وی همچنین با اشاره به آزادی ۳۰۹ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با ۴۲ میلیارد تومان بدهی در طی سال ۹۴ ، توسط ستاد دیه استان، خاطرنشان کرد: ۲۲ نفر از این زندانیان آزادشده، متعلق به شهرستان ساوجبلاغ بودند که بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان برای آزادی‌شان پرداخت شد.
مدیرعامل ستاد دیه استان، تعداد زندانیان کنونی جرائم غیر عمد این شهرستان را بالغ‌بر ۳۱ نفر عنوان کرد که برای آزادی آن‌ها نزدیک به ۲ میلیارد تومان نیاز است.
وی ابراز امیدواری که خیرین این شهرستان، امثال با توان بیشتری ستاد دیه استان را کمک نمایند.
لازم به ذکر است این گلریزان با حضور جمعی از مسئولین شهری و نیکوکاران روز شنبه در تالار گلمحمدی، بخش مرکزی ساوجبلاغ (هشتگرد)، برگزار شد و درنهایت بالغ برصدو پنج میلیون تومان از سوی نیکوکاران در قالب کمک‌های نقدی و عمدتاً به‌صورت تعهدنامه‌ای جمع‌آوری شد.















نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :